zaterdag 15 februari 2014

10 films die ik zelf gemaakt had willen hebben A.K.A. "Ja, dream on."

11. Looper
AAAAAAAAAAAHHHH!!!!! JE ZEI 10!!!! WAT IS ER AAN DE HAND?! CAPS-LOCK!!!

10. Ghost in the Shell
Filosofisch, pretentieus, naakte meisjes met machinegeweren. Kortom: Een complete film.

9. District 9
Deze staat vooral op nummer 9 omdat de film ook nummer 9 is. Ik heb deel 1 tot en met 8 niet gezien, maar deze is prima op zichzelf te kijken. Vanaf deel 11 neemt Oceans de rol van District over trouwens, maar dan is het niet hetzelfde meer.

8. Minority Report
Zonder twijfel het beste en profil shot uit de geschiedenis van Tom Cruise.

7. Akira
Ik heb natuurlijk een zwak voor elke film waarin personages in reuzenbaby's veranderen, maar dit is toch echt de beste van dat genre.

6. Children of Men
Extreem misogynistische titel. Kinderen zijn natuurlijk net zoveel van vrouwen. Alsof ik dit trouwens zeg om welke reden dan ook behalve om te laten weten dat ik weet wat misogynie is.

5. The Matrix
Altijd weer die Matrix. Het is een gouden regel dat mensen moe van dingen worden als ze te populair worden. Behalve bij Twilight, dat vindt iedereen leuk.

4. Serenity
Deze film vind ik ook leuk.

3. X-Men
Je weet dat het goed komt met de film als één personage een silhouet is en de andere out of focus.

2. Aliens
Beste naam voor een vervolgfilm ooit. Deel 3 had Alienst moeten heten. En Kick-Ass 2 Kick-Asss. Dat was veel beter geweest. Zo hadden ze de Star Wars prequels ook 'Star War' kunnen noemen. Star War. Star Wars. Niemand weet toch wat een Phantom Menace is. Ik was persoonlijk ook voor Fellowships of the Ring. Maar The Two Towers is niet slecht opzich. Want daar zit het getal 2 in, dus dan is het alsnog duidelijk. Moving on.

1. Terminator 2
De belangrijkste les die we uit deze film kunnen leren is toch wel dat we robots moeten gaan maken om onopvoedbare kinderen op te voeden en dat het beter voor iedereen is als die robots eruit zien als Arnold Schwarzenegger. Betekent Schwarzenegger trouwens Zwarte Neger? Want daar lijkt het wel een beetje op. Super racistisch. En een beetje dubbelop.

0. Jurassic Park
Was ik vergeten. Ok doei.

Geen opmerkingen: